Top

30 dagen booty challenge

Sportvoedingweb 30 dagen booty challenge

Dames, willen jullie straks met strakke billen op het strand liggen? Dan moet je of gezegend zijn met een fantastische genetisch aanleg of gaan squatten! Er zijn natuurlijk nog veel meer oefeningen goed voor je billen en benen, maar de squat is echt heel belangrijk. Als je wilt dat je bilspieren mooi geproportioneerd zijn in vergelijking met je beenspieren zul je echt moeten gaan squatten.


Wat is een squat?
Een squat is een oefening die volgens velen ook wel de ‘koning der oefeningen’ wordt genoemd. Een squat is niet moeilijk, maar wel zeer effectief, omdat je er meerdere spiergroepen tegelijk mee traint. Je pakt namelijk je billen, bovenbenen en hamstrings.

Je kunt rondere en strakkere billen krijgen met deze oefening. Ook is de squat ideaal om cellulitis tegen te gaan. Daarbij krijg je een sterkere rug als je de oefening geregeld uitvoert. Wanneer je tijdens de squat ook nog eens je armen meebeweegt, kun je deze ook meetrainen. Een squat kan worden gedaan zonder gewichten, maar is doorgaans een stuk effectiever wanneer je gewichten gebruikt.


Mensen die willen afvallen, moeten veel spieroefeningen doen. Met meer spieropbouw kun je namelijk sneller calorieën verbranden in ruststand!


Hoe voer je een squat uit?
Ga staan met je voeten naast elkaar. Let erop dat je je rug goed recht houdt, daarna kom je naar beneden door je knieën te buigen. Zorg ervoor dat je billen goed naar achter steken en dat je rug recht blijft. Het beste is om tijdens de oefening je navel naar binnen te trekken. Hiermee span je je buikspieren aan.

Zorg dat je een squat goed diep maakt, maar maak hem niet te diep. Luister hierbij vooral heel goed naar je lichaam. Aanvullend kun je je armen omhoog doen terwijl je een squat doet. Je zou zelfs wat gewichten in je handen kunnen houden voor meer effect. Op YouTube kun je veel filmpjes vinden waarin wordt uitgelegd hoe je een squat moet doen. Dit kan heel handig zijn om eens te bekijken, wanneer het je toch niet helemaal duidelijk is.

Extra gewichten
Vooral vrouwen zijn vaak bang om extra gewichten te gebruiken. Ze zijn bang dat ze te gespierd worden en juist niet afvallen. Dit zal echter niet zomaar gebeuren. Het toevoegen van extra gewichten is juist een goede manier om sneller het gewenste resultaat te zien. Kies voor gewichten die de oefening uitdagend houden. Het moet dus niet te makkelijk zijn, maar het moet ook niet meteen al superzwaar aanvoelen.

30 day squat challenge
De Sportvoedingweb 30 day squat challenge is een uitdaging waarbij je dertig dagen lang elke dag squatoefeningen doet. Er zit een aantal rustdagen bij. Deze zijn bedoeld om je spieren de nodige rust te geven.

Tijdens de uitdaging mag je zelf weten op welk tijdstip je de squats doet. Snelheid is niet belangrijk: het is vooral belangrijk dat je de squat goed uitvoert. Word je moe van het squaten? Dan mag je elke 15 squats eventjes rust nemen.

Schema
Dit is het schema dat je voor de 30 dagen squat challenge moet volgen.

Dag Aantal squats
Dag 1 50
Dag 2 55 
Dag 3 60 
Dag 4 Rustdag 
Dag 5 70 
Dag 6 75 
Dag 7 80 
Dag 8 Rustdag
Dag 9 100 
Dag 10 105 
Dag 11 110
Dag 12 Rustdag
Dag 13 130
Dag 14 135 
Dag 15 140
Dag 16 Rustdag
Dag 17 150
Dag 18 155
Dag 19 160
Dag 20 Rustdag
Dag 21 180
Dag 22 185
Dag 23 190
Dag 24 Rustdag
Dag 25 220
Dag 26 225
Dag 27 230
Dag 28 Rustdag
Dag 29 240
Dag 30 250

Yeah, you did it!

Maak het uitdagender
Behalve de gewone squat, zijn er nog erg veel varianten te vinden. Zo heb je bijvoorbeeld de jump squat, waarbij je na het squaten omhoog springt. Of wat te denken van de Plie Squat, waarbij je je tenen naar buiten wijst. Je zou elke dag een andere variant van de squat kunnen doen, maar je kunt ook meerdere 30 day challenges doen, waarbij je telkens een andere squat-oefening uitvoert. Uiteraard kun je de uitdaging ook moeilijker maken door gewichten toe te voegen of door geen rustmoment te nemen. Blijf jezelf vooral uitdagen om het leuk te houden!

Water drinken
Het is verstandig om water bij de hand te houden wanneer je gaat sporten, zo kun je altijd wat drinken als het je toch te zwaar wordt. Ook is het slim om tijdens de 30 dagen challenge te proberen om vooral water te drinken en zoveel mogelijk frisdranken en vruchtensappen te laten staan. Hierdoor zal je nog sneller resultaat zien.

Zie je werkelijk resultaat met deze 30 day squat challenge?
Je zult absoluut resultaat zien tijdens de 'Sportvoedingweb 30 day booty challenge'. Om zeker te weten of je verschil ziet, kun je het beste voordat je begint een paar foto’s van jezelf maken. Het liefst in je ondergoed. Maak een foto van voren, van achter en vanaf de zijkant. Deze foto’s hoef je natuurlijk niet te delen met anderen, je kunt ze puur voor jezelf houden. Aan het einde van de challenge maak je opnieuw foto’s, zodat je het verschil goed kunt zien.

Het resultaat is natuurlijk wel erg afhankelijk van jezelf. Gebruik je gewichten? Rust je tussendoor? Doe je nog andere sporten naast deze uitdaging? Snoep je niet teveel? Wanneer je er echt voor gaat zal het verschil zeker zichtbaar zijn. Je kunt eventueel meteen gaan lijnen door één maaltijd per dag te vervangen door een eiwitshake. De beste (en lekkerste!) shake maak je van Hype Nutrition Nr.1 Whey of neem de speciale vrouwen shakes Delight van FitMiss of de Isolate van StrongGirl.

Hoe kun je afvallen met deze uitdaging?
Wanneer je deze uitdaging volgt omdat je wilt afvallen, zul je ook cardio moeten toevoegen. Ga rennen, fietsen of doe een andere activiteit die voor een versnelde hartslag zorgt. Ook is gezond eten en drinken natuurlijk van groot belang. Houd er wel rekening mee dat het niet mogelijk is om plaatselijk vet af te vallen. Als je tijdens deze 30 dagen squat challenge ook nog op je voeding let of een eiwitshake neemt als vervanging van bijvoorbeeld je lunch, zul je een fantastisch resultaat zien en zal je zeker trots zijn op jezelf!

Lees hier hoe je kunt afvallen met een eiwitshake.

Veel succes!




Aanbiedingen