Top

5 tips voor strakke buikspieren


Iedereen wil deze zomer natuurlijk weer met een strakke buik over het strand of langs het zwembad paraderen, en het liefst zelfs met een sixpack. Maar hoe kom je nou het snelst aan zo'n sexy sixpack body?


Heel veel mensen doen thuis of in de sportschool verschillende buikspieroefeningen. De buikspieroefeningen worden het hele jaar volop gedaan maar vooral rond het voorjaar zie je echt iedereen in de sportschool aan z'n buikspieren werken, want iedereen wil natuurlijk wel een beetje goed voor de dag komen in bikini of zwembroek! Maar wat zijn nu de beste buikspieroefeningen?

1. Crunches
De meest bekende oefening voor goede abs zijn crunches. Dit is van alle buikspieroefeningen de meest gebruikte. Iedereen kent ze, ze staan ook wel bekend als sit-ups. Met crunches lig je op je rug, je voeten staan plat op de grond waardoor je knieën gebogen zijn. Met je handen in je nek, kom je met je bovenlijf naar boven. Je hoeft niet helemaal rechtop te komen, houd de spanning op je buikspieren, dat is belangrijker.

Als variant kun je je knieën optrekken maar je voeten in de lucht laten. Je kan ook een halter vasthouden achter je hoofd om deze buikspieroefening te verzwaren.Denk er wel om dat je niet met handen aan je nek of hoofd trekt! Houd je handen dus los naast je hoofd vlak bij je oren.

2. Ab Wheel
Een oefeningen die weer helemaal terug is bij de buikspieroefeningen zijn de oefeningen met de Ab Wheel. Dit is een wiel met aan beide zijdes een handvat. Je kan de ab wheel dus aan beide kanten vasthouden. Je gaat op je knieën zitten en je houdt de Ab Wheel voor je op de grond. Dan laat je je naar voor rollen en komt weer terug. Hiermee train je niet alleen je buikspieren maar met deze buikspieroefening train je ook je onderrug.

In de jaren 90 van de vorige eeuw was de Ab Wheel heel populair bij sporters, maar er is een duidelijke revival aan de gang bij de huidige fitness generatie, ook omdat je deze oefening eenvoudig thuis in de slaapkamer kunt uitvoeren en het echt super effectief is voor een strakke sixpack.

3. Twisted Crunches
De crunches zijn zoals gezegd een veel gebruikte buikspieroefening. Je kan de crunch op verschillende manieren variëren zo kun je bijvoorbeeld focussen op de buitenste buikspieren. De buitenste abs kun je train door twisted crunches te doen. Je gaat op je rug liggen met je handen in je nek en brengt je rechter elleboog naar je linker knie en daarna je linker elleboog naar je rechter knie. Hiermee train je voornamelijk de zijkanten van je buikspieren.



4. Knee Raises
Een zeer goede en relatief zware buikspieroefening zijn Knee Raises. Hiervoor is het noodzakelijk dat je kunt hangen. Dit kan aan een stang (bijvoorbeeld een chinning bar) of een dipstation. Je voeten mogen de grond in ieder geval niet raken. Al hangend in een verticale rechte lijn, trek je je knieën zo hoog mogelijk op. Hiermee train je een groot gedeelte van de buikspieren.

5. Ab Board
Op een Ab Board kun je crunches, weighted crunches en twisting crunches doen. Dit kan met een Ab Board op comfortabele en extra zware manier. Met een ab board bespaar je een hoop belasting op je rug. Dit voorkomt blessures en vervelende kwalen en de onderrug.

Er zijn verschillende manieren om je buikspieren te trainen maar om een duidelijke sixpack te krijgen moet allereerst je vetpercentage op orde zijn. Met een te hoog vetpercentage kun je buikspieren trainen wat je wil, maar je blokjes worden niet zichtbaar. Om een sixpack te zien moet je vetpercentage niet hoger dan 15% – 20%. Hierin is 20% het absolute maximum.

Hoe lager je vetpercentage des te beter je resultaat ziet. Het is dus zinvol om naast je buikspieroefeningen ook meerdere keren per week cardio-oefeningen te doen om je vetverbranding te activeren. ook kunnen fatburners je hier erg goed bij helpen. Voor vrouwen hebben we een aantal verschillende zoals; FitMiss Tone en Pinkfit Fat control.

Alle fatburners staan hier: afvallen


Heb je je vetpercentage al op een juist aantal procenten? Dan kun je beginnen met buikspieren trainen. Hier zijn veel verschillende oefeningen voor. Zo zijn er de welbekende crunches, knee raises en twisting crunches. Een steeds populairder wordende manier van buikspieren trainen is de kettlebell workout.

Een kettlebell workout kent een aantal voordelen.

Met de juiste oefeningen verlaag je je vetpercentage, verbeter je conditie en train je je buikspieren. Een kettlebell is een kogelvormig stuk metaal met daaraan een metalen lus om de kettlebell aan vast te houden. Met een kettlebell kun je veel verschillende


oefeningen doen om meer dan enkel je abs te trainen. En ook voor een kettlebell workout hoef je de deur niet uit, hoewel je ook in elke sportschool kettlebells vind

tegenwoordig, dus je zou ook in de sportschool je kettlebell workout kunnen doen!


Met de juiste oefeningen ben je klaar binnen 20 minuten per workout. Deze workouts doe je dan 2 tot 3 keer per week. Zo heb je snel resultaat in een kort tijdsbestek. Neem na je training wel altijd een eiwitshake om je spieren van voldoende voeding te voorzien. De lekkerste eiwitshakes staan hier: eiwit shakes


Veel succes met je buikspier training!






Grenade Army Look Shakebeker
Nieuw 24% Korting

Grenade Army Look Shakebeker

€ 16,95 € 12,95
Fitmiss - Snel Resultaat - Trainings Pakket
Nieuw 25% Korting

Fitmiss - Snel Resultaat - Trainings Pakket

€ 106,85 € 79,95
24/7 BURN - BPI Sports - 90 capsules
Nieuw 22% Korting

24/7 BURN - BPI Sports - 90 capsules

€ 27,90 € 21,90
BioTech mega fatburner 90 tabletten
Nieuw 24% Korting

BioTech mega fatburner 90 tabletten

€ 24,90 € 18,90
(tijdelijk niet leverbaar)
BioTech Multivitamin for men
Nieuw 10% Korting

BioTech Multivitamin for men

€ 21,90 € 19,75
StrongGirl - Smart Weight Loss
Nieuw 39% Korting

StrongGirl - Smart Weight Loss

€ 39,90 € 24,50
(tijdelijk niet leverbaar)
StrongGirl Nutrition - Pre Workout
Nieuw 17% Korting

StrongGirl Nutrition - Pre Workout

€ 34,90 € 28,90
StrongGirl - Isolate Protein Shake
Nieuw 14% Korting

StrongGirl - Isolate Protein Shake

€ 39,90 € 34,50
B12 Kauwtabletten 1000 ug - Now Foods
Nieuw
B-100 Caps
Nieuw

B-100 Caps

€ 29,95
B-50 Caps Vitamine B-Complex
Nieuw

B-50 Caps Vitamine B-Complex

€ 18,95
D-Mannose 500 mg
Nieuw

D-Mannose 500 mg

€ 45,50
Dutch Vit-Min - Now Foods
Nieuw

Dutch Vit-Min - Now Foods

€ 38,25
Energy B12 - Now Foods
Nieuw

Energy B12 - Now Foods

€ 19,95
BCAA - Fitmiss
Nieuw 27% Korting

BCAA - Fitmiss

€ 29,95 € 21,95
Vitamin E - Scitec Nutrition
Nieuw 4% Korting

Vitamin E - Scitec Nutrition

€ 14,50 € 13,85
Heren Halter Top - Basic Weapon - Wulterkens
Nieuw 43% Korting
Sport Legging Workout - Wulterkens
Nieuw 30% Korting

Sport Legging Workout - Wulterkens

€ 39,95 € 27,95
<<<12>>>