Top

Eiwitdieet

Wat is een eiwitdieet?

Afvallen met een eiwit dieet.

Wil jij ook net als bijna alle andere Nederlanders nog een paar kilo afvallen?


Heb je leuke feestjes in het verschiet en wil je dat mooie jurkje of dat strakke jasje aan? De vakantie voor de deur en moet je zwemkleding weer passen?

Er zijn tientallen redenen te bedenken waarom het leuk is om een paar kilo lichter te zijn. Afvallen is nooit makkelijk, maar met een eiwitdieet is het mogelijk om in korte tijd die extra kilo's kwijt te raken.

Het is eigenlijk heel eenvoudig, je vervangt één of meer maaltijden per dag door een eiwitshake. Deze eiwitshakes maak je zelf van een eiwit  supplement poeder zoals Nr.1 Whey van Hype Nutrition of MDY Bulk Whey

Is een eiwitdieet wel gezond?

Ja, een eiwitdieet is een gezonde, verantwoorde en bewezen manier van snel afvallen. Zorg wel dat je tijdens het dieet voldoende water drinkt, om de nieren te ontlasten. Let er wel op, dat een eiwitdieet bedoelt is om in korte tijd af te vallen.

 


Wanneer het streefgewicht is bereikt, is het de bedoeling dat het dieet weer word aanpast. Het dieet moet dan bestaan uit gezonde maaltijden verspreid over de dag, eventueel aangevuld met eiwitshakes.
 

Als u ons dieetplan volgt, dan zult u ook altijd voldoende vitamine, mineralen en 'gezonde' vetten binnenkrijgen. Hierdoor zult u uw behaalde streefgewicht op een gezonde manier behouden en onderhouden!


Hoe werkt het eiwitdieet nou precies?

De aangepaste maaltijden zorgen ervoor dat je lichaam weinig koolhydraten (suikers) en 'slechte' (verzadigde) vetten binnenkrijgt. De koolhydraten zijn wel de energiebron van je lichaam, maar als ze niet aanwezig zijn spreekt het lichaam de reservevoorraad aan: je vet, en dat is het uiteindelijke doel!

Dat proces begint al twee tot drie dagen na de start van het eiwitdieet, waardoor je snel en verantwoord zal afslanken.
 

Een eiwitdieet moet aangevuld worden met kleine gezonde maaltijden, met voldoende 'groene' groenten en dus vezels met eventueel fruit en aangevuld met superfoods als Tarwegras poeder en bijvoorbeeld Chiazaad en natuurlijk water, water en water!

Waaruit moet een maaltijd bestaan?

Vlees; Eet mager vlees, zonder of met zeer weinig vet. Vis is eigenlijk de beste keuze maar ook 'mager' vlees zoals kipfilet, biefstuk en tartaar zijn zeer goed.
 

Eiwitten; geven snel een verzadigd gevoel, zodoende zit u ook sneller 'vol'.
 

Groente; Het liefst verse groente, met daarbij de nodige dagelijkse afwisseling. Af te raden groente: wortels en erwten, dit zijn dikmakers.
 

Fruit; Bijna alle soorten fruit zijn aan te raden, voor de nodige vitamine. Af te raden zijn o.a.: bananen, avocado's en suikermais.
 

Gezonde snacks en tussendoortjes: Als gezonde snacks kan men kiezen voor:

  • rauwkost
  • ongezouten noten
  • toastjes
  • toastjes met vis of magere zuivel
Eventueel is een rijstewafel met kruiden.

Zoetige snacks: Hiervoor kunt u kiezen voor onze gezonde maaltijd & eiwitrepen! Kijk snel bij onze eiwitrepen om deze te bestellen.

Let bij snacks gewoon duidelijk op de etiketten, zorg dat er geen slechte vetten in zitten en/of teveel koolhydraten! Zorg ervoor dat de inname van deze tussendoortjes beperkt blijft.
 

Voorbeeld dieet:

Ontbijt

Drink iedere dag als eerste een groot glas water, met een schijfje citroen

Je kunt dit afwisselen met een bakje (magere) yoghurt of yoghurtshake gemengd met een avocado in stukjes met wat vers fruit. Avocado bevat veel plantaardig eiwitten, die zeer gezond zijn, en een ontbijt als dit geeft langere tijd een verzadigd gevoel.

Tussendoor

  • fruit (appel, peer of een handje rood fruit)

Lunch

(met eiwit en voldoende vezels)
  • Eiwit shake 45 gram poeder met water , soja- of magere melk.
...eventueel aangevuld met:
  • 1x boterham: Tarwe of volkoren brood met eventueel zonnebloempitten of pompoenpitten
  • Beleg: rosbief, kalkoenfilet, tonijn, kipfilet, gekookt ei, zalm, pindakaas, magere kaas of
  • een super gezonde smoothie van vers fruit en een eetlepel Tarwegras poeder (neem dan geen fruit meer als tussendoortje in de middag, maar bijvoorbeeld 120 gram ongezouten noten)

Tussendoor

  • Appel, Kiwi of handje ongezouten noten (circa 120 gram)

Avondeten (met eiwit, groente en voldoende vezels)

  • Tartaar, bieflappen, biefstuk, kip en ander gevogelte (zonder huid) en vis zijn goede keuzes. Zorg ervoor dat u mager vlees eet!
  • Broccoli, bloemkool, roerbakgroente, witlof, snijbonen, sperziebonen, spinazie, paprika, champignons, tomaat, augurken bevat veel vezels en behoren tot de meest gezonde groenten.

Eventueel bij honger voor het slapen gaan:

  • 30 gram Matrix 5.0 van Syntrax, dit zijn 'langzame' eiwitten en worden de gehele nacht door afgegeven aan uw lichaam. Hier heeft uw lichaam en spiermassa de gehele nacht profijt van. Ook geeft dit een verzadigd gevoel voor het slapen gaan, want slapen met een 'hongerig' gevoel is geen fijne gedachte!

Veel succes met afvallen!

 
Nieuwe producten